InkBook Prime HD

 Cześć, jako iż minął prawie miesiąc od kiedy używam tego czytnika to wydaje mi się iż jestem gotów aby napisać Wam kilka słów na jego temat.
Ekran:
Na pierwszy ogień niech pójdzie wyświetlacz. Te sześć cali to wystarczająca wielkość przy książkach jednakże jeśli chcecie czytać komiksy czy powieści graficzne to można lecz komfort delikatnie spada. Wydaje mi się iż do tego typu powieści lepszy byłby wyświetlacz ośmio calowy. Możliwe iż za dwa lata będę brał czytnik właśnie z takim wyświetlaczem więc będę lepiej się orientował. Jak już jesteśmy przy wyświetlaczu należy wspomnieć o opcji najbardziej reklamowanej sa mianowicie o zmianie temperatury podświetlenia. Szczerze to nie widziałem o co ten cały szum a teraz w zależności od pory w jakiej czytam automatycznie zmieniam sobie jego temperaturę. Naprawdę podoba mi się ta opcja.
 Wygląd:
Jak to mówią nie oceniaj po okładce ale trzeba przyznać iż prezentuje siębardzo ładnie. Zwłaszcza gdy dokupi się etui które w tym modelu można "złamać", a sam czytnik postawić. Po obu stronach wyświetlacza są przyciski odpowiedzialne za przerzucanie stron w książkach. Dzięki takiemu ustawieniu można używać urządzenia prawą i lewą ręką. Trzeba tylko przyzwyczaić się do wciskania klawiszy ponieważ są one zabezpieczone przed przypadkowym użyciem. Oczywiście nie jesteście zmuszeni do korzystania z przycisków ponieważ możecie korzystać z ekranu dotykowego.
 System:
Urządzenie działa na systemie Android [w moim przypadku jest to wersja 4.2.2], co ma swoje plusy jak i minusy. Z plusów możemy powiedzieć o intuicyjnym menu [chociaż inne czytniki nie były pod tym względem bardziej złożone], oraz możliwość dogrywania nowych aplikacji wedle własnych upodobań. Jednakże należy pamiętać iż mimo zastosowania systemu android nie jest to tablet i sprawdzać czy aplikacje które macie zamiar pobrać są kompatybilne. Jak dobrze wiecie ja jestem abonamentem księgarni Legimi i co za tym idzie pierwszym moim krokiem było zainstalowanie ich aplikacji. Po odpaleniu i zalogowaniu się moje pierwsze myśli były "ej ale to wygląda tak samo jak na telefonie". Ale ten system należy do bardziej energożernych i tu przechodzimy do jednej z większych wad urządzenia, a mianowicie.
 Bateria:
Mówiąc krótko jest słabo. Bateria wytrzymuje maksymalnie dziesięć dni. A gdy często łączymy się przez wi-fi czy bluetooth to spadnie to nawet do sześciu-pięciu dni. Może Wam sięto wydawać marudzeniem i szukaniem wad na siłę ponieważ nie będzie się to wydawać krótko ale jestem przyzwyczajony do naładowania na maksa i zapomnieniu o baterii przez jakiś miesiąc. Tak wiem, nie jest to jakoś ekstremalnie mało ale jednak człowiek spodziewał sięlepszego wyniku. No nic, pozostaje nadzieja iż następny model będzie miał większą baterię.
 Chciałem napisać również o audiobookach. Wiecie łączymy się po bluetooth z głośnikiem i odpalamy z czytnika jakiś audiobook. Niestety mimo chęci żadnego audiobooka mi nie wykrywało. A te któe wrzuciłem bezpośrednio na kartę czy do pamięci czytnika wyświetlały komunikat "plik nie jest obsługiwany", próbowałem z różnymi od zwykłych mp3 do jakichś tam mniej znanych. Kto wie może w jakiejś aktualizacji to wprowadzą/naprawią i wtedy powiadomię Was. W sumie to głównie przez chęć wypróbowania audiobooków to ten post był opóźniany. Ponieważ tak naprawdę do tego tekstu wystarczyło mi tylko dwa, trzy tygodnie z czytnikiem.
 Słowem podsumowania. Czytnik nie jest bez wad ale jego zalety przeważają i z wielką przyjemnością spędze z nim najbliższe 24 miesiące. Co będzie później? To się okaże. Może InkPad 3 od konkurencji, który kusi mnie większym wyświetlaczem? A może pojawi się jakiś całkiem nowy model, albo unowocześnione wydanie któregośz obecnych. To nie ważne, na razie ciesze się użytkowaniem Prime HD
 A zapomniałbym, miałem również okazję do zapoznania się z pomocą techniczną i zaskoczyła mnie ich szybkość działania oraz spokój z jakim odpowiadali na moje często naiwne pytania na które odpowiedzi były najczęściej banalne. Miałem z urządzeniem pewien problem który musiał być załatwiony w ich serwisie i zostało to załatwione bardzo szybko. Mogę wam zdradzić iż było to coś z oprogramowaniem. Prawdopodobnie napisałbym iż mam pecha ponieważ coś takiego trafia się raz na milion ale ja ciesze się iż trafiłem akurat na coś takiego ponieważ w innym przypadku nie wiedziałbym jak sprawni są w Biurze Obsługi.
 Ok, zanim ucieknę powiem Wam iż na samym dole macie jeszcze specyfikację techniczną urządzenia oraz chciałbym zaprosić Was do pozostawienia po sobie śladów w sekcji komentarzy. Gwarantuje iż z każdym z nich się zapoznam.





Ekran: E Ink Carta, 6 cali, dotykowy
Rozdzielczość: 300 ppi (1404 x 1072 px)
Wymiary: 159 x 114 x 9 mm
Waga: 168 g
Pamięć wewnętrzna 8 GB, RAM: 512 MB
Bateria: 2000 mAh 3.7V Li-polymer
Procesor: Quad-core ARM Cortex – A9, max 1.6 GHz
Kolor obudowy: Czarny
Złącza: microUSB, microSD
Wi- Fi: Tak
Bluetooth: Tak
Doświetlenie ekranu:  Tak, regulowane natężenie i barwa
Wspierane formaty:  epub, pdf, mobi, txt, fb2, html, rtf
Dodatkowe funkcje: Zakładki, notatki, możliwość instalowania aplikacji możliwość zmiany wyglądu tekstu, przyciski.
Okres gwarancji: 24 miesiące

Komentarze